170808

Halloj.
Var väldigt länge sedan jag skrev något kände jag så nu är det på tiden.
Lite  kort om sommaren, som förövrigt har varit den bästa sommaren på länge.

Frankrike, Taizé, var underbart detta år också. Tack till alla fina personer som var där.
Alla som inte har varit där måste verkligen åka dit! Annars går ni miste om något speciellt.
Okej, det är ett kloster, och jaa jag förstår om det låter drygt att gå i kyrkan 3 gånger/dag.
- men det är grymt kul.
Gudstjänsterna liknar inte dom här i sverige som enligt mig är hemskt tråkiga och långsamma.
I Taizé sjunger man sånger på olika språk och tiden flyger iväg. Längtar tillbaka något så otroligt.
Med risk för att låste som värsta troende vilket av många i Sverige uppfattas som negativt. Alla har en viss bild av dom som är mer aktiva kristna. Men ack så ni misstar er.

Peace and love, FANTASTISKT.
Festivalfestivalfestival! Berhöver jag säga något mer?
Träffade sköna människor och lyssnade på den bästa musiken. Ett självklart måset nästa år också.
Festivallåten som anna, jag och karoline sjöng oss hesa på var Johnossis Man must dance. Kärlek till den.

Storsjöyran, uuunderbart.
Efter p&l var man enormt sugen att dra iväg på ännu en festival. Vilket vi gjorde!
Var värt varenda öre och den 6 timmar långa, och otroligt varma, tåg resan.
Även här bjöds det på riktigt bra musik och gottfolk. Festivallåten som vi fastna för här måste jag säga var Markus Krunegårds Jag är en vampyr. Och även Laaksos Västerbron. <3

Kent var på både p&l och yran. Måste säga att dom var bäst och jag ska gifta mig med Jocke Berg.

Mycket annat har hänt under lovet också. Men känner mig inte så ambitös att jag orkar skriva allt just nu.
Ska nog sova ett tag, är alltid trött. Beror på att jag har körtelfeber. Febern har börjat sjunka, men halsen.. usch säger jag bara. Aja för att se det från den ljusa sidan så blev jag ju sjuk sista veckan på lovet. Har hunnit med mycket skoj som jag kan ligga och tänka på när jag mår som dåligast.

Ska bli bättra på att uppdatera.  Ta hand om er!  /Gunilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0