Doppboll

Idag är det fredag. Vilket betyder att det är helg. Vilket borde betyda fest, men för min del betyder det inte fest, inte för att jag inte är på festhumör, tvärtom, just för att jag är på ett sånt otroligt festhumör så är det klart att det inte blir något festande. Det är inspark på joar idag. Kul för dom som har fyllt 18. Synd för sånna som mig som fyller i december.

Jag tror ärligt talat att jag måste ha något problem med att fatta vissa saker, det går helt enkelt inte in i min hjärna. Som idag på idrotten. "...och man måste doppa bollen innan man passar den", säger min idrottslärare. Jaha, tänker jag och väntar på fortsättningen, som inte kommer. Vad i helvette är det vi ska göra?! tänker jag medan alla ställer en massa frågor "får man tackla?", "måste man doppa inom laget innan man doppar i den oranga rutan?", vilken oranga ruta? tänker jag och försöker så gott jag kan överrösta alla killar för att fråga vad det är vi ska göra "jag fattar inte vad det är vi ska göra?", jag får inget svar utan alla fortsätter att prata i mun på varandra och säger att dom har en fråga, "hallå? jag har en ganska stor fråga?!" skriker jag, eller i alla fall jag tycker att jag skriker, men går man i en klass med bara killar, förutom karro då, så måste man alltid dubbla rösten för att man ens ska höras. Hur som helst så får jag inget svar så jag står helst enkelt tyst och snällt och räcker upp handen tills allt prat tar slut och folk börjar ställa sig redo för att börja spela. "ja, anna?" säger läraren och kollar äntligen på mig, "jo, jag har en fråga, vad ska vi göra? jag fattar inte?", min lärare kollar trött på mig och förklarar lite fort vad det är vi ska göra. Jag fattar egentligen inte helt men det är ingen idé att fråga igen. Istället försöker jag härma vad dom andra i mitt lag gör, tills jag får bollen och nästan glömmer att doppa den innan jag passar vidare. Jag tror inte jag ska satsa på en karriär med att spela doppboll..

Nu ska jag i alla fall kuta ner för trappen och laga tacos. Japp, jag ska faktiskt kuta, känner att det vore roligt. Sen ikväll ska jag till Tessan, som inte heller har fyllt 18 för övrigt, så vi ska väl sitta och tycka synd om oss själva eller något^^

Puss på er!
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Tessan

ja fyfan, det är så äckligt synd om oss. vi skulle ju kunna ta hand om efterfesten här hemma iaf! ;) HAHA

2008-08-22 @ 18:26:09
URL: http://fashionway.blogg.se/
Postat av: buyorsell

kolla gärna in denna bloggen, du kan fynda massa grejer, samt sälja egna ;D

tusen kramar!

2008-08-23 @ 13:15:36
URL: http://buyorsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0