180808

Jaha då sitter man framför ett tomt inlägg igen.
Funderar på vad jag ska dela med mig av till alla människor. Man vill ju inte vara för personlig.
Läste en blogg som var det. Tänkte att neeej, lite kan man dela med sig av men inte allt.

Dagen har rullat på. Inte en speciellt spännande sista dag på lovet, men ganska soft ändå.
Vaknade tio över tio av att jag hade ont i en arm. På något sätt hade jag under mina drömmar lagt mig på armen på ett helt onaturligt vis. Fanns ingen chans att somna om när armen låg dunkades vid min sida. Istället låg jag kvar och tänkte på drömmen jag just levt i. Skum skulle jag kalla den. Mycket skum. Men jag kommer ihåg den ganska väl faktiskt.

Efter att ha samlat kraft en stund kilade jag ner och sa godmorgon till min bror som satt framför tvn. Han avfärdade mig snabbt och sa att programmet var väldigt spännande. Lite smått sårad gick jag till köket och åt lite kräm jag rotade fram i kylskåpet. Framför mig låg tidningen och väntade på att bli läst. På mindre än en minut hade jag läst den, eller snarare bläddrat igenom den. Såg att en film med Jake Gyllenhaal och Jennifer Aniston skulle gå ikväll. Anna hade redan någon dag innan berättat det för mig med stor entusiasm. Jake vill man inte missa!

Efter frullen tog jag mig upp för trappen. Vilket tar en evighet pga körtelfebern>_<
Sedan satt jag mig framför datorn ett tag och kollade in mitt nya schema inför hösten. Fällde en tår över att vi har lyckats pricka in idrottslektionen första timmen på måndag morgnar- känns inte så skoj. Slutar fyra nästan varje dag - känns inte heller så skoj. Sista lektionen på fredagar är kemi i över en timme - även det känns mindre skoj. Menmen man får se till att överleva.

Runt tolv lagade lunch till mig och bror. En väldigt komplicerad rätt som krävde mycket talang och erfarenhet om jag säger så. Nämligen makaroner. Yeey. Till det värmde jag rester i mikron. Vi avnjöt detta med glädje.
Efter det diskade jag och plockade undan. Tog mig upp för trappen än en gång och satt mig framför datorn.
Så nu sitter jag här, med Kent på hög volym och skriver ett litet inlägg. Nice.

Ja det var väl allt. Sitter och funderar på vart solen har tagit vägen och varför körtelfeber måste finnas.

Ha det bra,   puss!   /Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0