Klockan är ...

Just nu i detta nu 10:23:18 och jag är hemma! Alltså hemma innan lunch, en vardag! Det är inte ofta det händer kan jag säga. Så vad gör man nu då? Vädret är pissigt, det går inget bra på tv, det är inte dags för lunch än, jag ska inte träna förns ikväll... det är som att skolan hade räknat ut att jag inte skulle ha något att göra och därför sitta och plugga nu istället. Fysikboken verkligen skriker efter att få bli öppnad och läst i. Kanske skulle man för en gångs skull följa skriket och öppna den otroligt roliga boken, bara för att liksom.

Som sagt så hade ju jag och Gunilla namnsdag igår. Det var trevligt. Jag fick ingen liten present tyvärr, förutom en dumförklaring på gymmet, vilket egentligen inte behövs eftersom att jag redan vet att jag kan vara ganska korkad ibland.
Dom har nämligen köpt in nya maskiner, så nu snackar vi lyxgym här alltså, man känner sig lite pro som gymmar där faktiskt.
I alla fall, jag och Karro åkte och gymmade efter skolan och tänkte att vi kan ju gå och se dumma ut och inte fatta någonting av maskinerna tillsammans, så vi gick runt och undersökte alla maskiner. Sen kom vi fram till en konstig grej, det var som en stol och sen en grej man skulle lyfta när man liksom satt i stolen,  omöjlig att förklara här. Jag satte mig på stolen och vi försökte lista ut hur fan man skulle använda maskinen egentligen, trodde det var någon slags benlyft eller något, så jag bytte läge på den så att jag skulle kunna lyfta benen.
I alla fall så gav vi upp efter ett tag och gick och bad om hjälp. "Nejmen oj, vad den var konstigt inställd", säger gyminstruktören, "Här är det nog en dum en som inte fattat hur man ska göra", hmm.. det var ju inte jag.. "Det. är en ryggmaskin, så man ska lyfta med ryggen.." fortsätter han. Och jag kan bara tänka mig hur dumma vi måste ha sett ut när vi satt där och försökte lyfta med benen.
Ja, vi gav nog dom andra på gymmet ett gott skratt i alla fall.

Nu ska jag bege mig ner för trappen, öppna väskan med den skrikande fysikboken i och sedan allvarligt talat öppna fysikboken och göra några uppgifter. Jag känner mig duktig redan nu.

Puss på er
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Sofie

okej fan vad tråkigt.. men nu får du ju iaf unna dig nya saker :/

2008-08-26 @ 10:52:16
URL: http://drinkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0