Annadagen

Idag firar vi namnsdag här på bloggen!

Jag älskar namnsdagar! Att lycklig gå upp på morgonen och skutta ut i köket där familjen sitter med tända ljus och på ens stol ligger en liten namnsdagspresent, och sedan kollar alla med spänning och ler när jag glatt öppnar mitt lilla paket, "Taaack!" säger jag, "Grattis på namnsdagen hjärtat!" - får jag till svar... eller vänta... det var nog inte min familj.

Såhär firar vi namnsdag i min familj, vi går upp på morgonen, jag äter frukost medan Eva skriker på mamma att hennes skola börjar om fem minuter och att dom måste åka (ja min syster har råkat få fördelen att vara lite smått bortskämd, så hon får skjuts till skolan) , mamma springer ner för trappan tar fram knäckebröd och kaviar som hon slänger ihop till något som kallas för macka, i vissa fall kan det även kallas för smörgås, jag har aldrig riktigt lärt mig skillnaden. I alla fall, med smörgås/mackan i munnen springer hon ut i hallen och klär på sig, här har redan Eva gått ut och står och glor utanför köksfönstret, sedan kommer min kaviarmamma in i köket igen och ger mig en kaviarpuss och säger med sin kaviarmun: ha det så bra idag och bädda innan du går!, sen smäller dörren igen, mobilen piper till "Grattis på namnsdagen Anna!" - från Gunilla. "Vi har namnsdag idag" - skriver jag till mamma.

Men grattis alla Annor på namnsdagen! Hoppas ni får en bra namnsdag, och kanske till och med ett litet paket, jag undrar vad Gunilla har fått gör något, själv fick jag vara barnvakt !



Grattis på oss!


/         a

 

Kommentarer
Postat av: gunilla

hahaha. jag ska börja kalla din mamma hennesnamnkaviar. x) bilden förresten, o vad het.

2008-12-10 @ 12:43:53
URL: http://askalaas.blogg.se/
Postat av: kaviarmamman

Stackars lilla bortglömda hjärtat, jag ska bjuda dig på namnsdagskondis en annan dag och fira oss allihopa!



kaviarpussar! :-)

2008-12-17 @ 17:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0