LYCKA

JA! Lycka! Tack för framtiden! Tack för förändringar!

Gissa vad, om ca två år, lagom tills jag är tillräckligt gammal att söka in till polisskolan, så ska dom ändra polisutbildningen, och istället för polisskola så ska det finnas ett polisprogram, precis som en vanlig utbildning på vanliga högskolor. Utbildningen omfattar ett visst antal år, och sen kan man välja om man vill fortsätta och bli polis, på ett typ "fortsättningsprogram", eller så kan man byta inriktning och plugga till typ åklagare, kriminalvårdare, mm. Jag trodde jag skulle skrika av glädje när jag fick höra det! Eftersom jag kan ångra mig på vägen till polis om jag nu vill bli åklagare istället. Och det bästa är att dom har tagit bort en massa kriterier, som att man inte får har kroniska sjukdomar eller nedsatt syn eller hörsel! Vilket betyder att min astma är en liten fis om jag klarar fystesten, vilket jag borde göra, plus att pappa har pratat med en kompis som är polis så jag kommer få vara med en helg och se hur det är, om det verkar spännande.

Kände bara att jag behöve skriva av mig lite, är helt uppe i lycka, trodde inte jag brydde mig såhär mycket. Nu ska jag kolla på film och kurera min hals.

hare gött!
/       a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0