Plan b

När jag blir stor ska ha en hel vägg full med lp-skivor, full med bra artister, bara min musiksmak, min egna lp-vägg! Så ska jag ta ledigt från mitt jobb, en hel vecka och bara sitta och lyssna igenom varenda lp, i bokstavsordning, med ett glas vitt vin i handen, och när den underbara musiken är slut är det dags att byta till en annan undebar musik, och då får jag ta bort den lilla "nålen" från skivan, placera in en ny skiva, och sen får jag peta tillbaka den lilla nålen på skivan, och se hur den sakta jobbar sig innåt mitten.

Jag tycker lp-skivor är mycket coolare än cd-skivor, lp-skivor är lite sådär häftigt old school, det gillar jag. Jag ska bli en cool lp-morsa och mina barns kompisar kommer vara så avundsjuka på mina barn för att dom har en cool lp-morsa, medan deras mammor sitter och lyssnar på tråkiga cd-skivor, eller något annat nytt som är ännu mindre, jag ska inte låta lp-tiden dö ut. Det borde väl gå att beställa cd-skivor i lp-skivor? Bäst att jag sätter igång redan nu då. Tills dess får jag nöja mig med att lyssna på pappas gamla lp-skivor. Och om det är någon som känner att "fan vad kul med lp-skivor, jag ska nog gå och rota i min far och mors gamla skivsamlingar" - och hittar en skiva med Dexy's Midnight Runners - tveka inte att köra igång den, helst Plan b, den är skönast, och om singelverisionen av Plan b, finns tillgänglig är det ännu bättre. Album-verisionen är dock lite seg.


  


Nu ska jag ner och placera den lilla nålen på skivan och lyssna till Plan b


/          a


Kommentarer
Postat av: dexyslavvern

Come on Eileen är nog bäst i alla fall!

2008-12-17 @ 17:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0