timillitom

Klockan är just nu 23.50 och jag sitter i mitt rum. Mamma sover, Gabriel ligger och nynnar lite för sig själv för han kan inte sova. Pappa sitter nere vid datorn och.. jaa vad vet jag vad han gör? Spelar något tråkigt spel antar jag. (Hans "faborit spel" är ett skitgammalt tråkspel med sämst grafik som det är helt meningslöst. Men om han tycker det är kul så - spela på.)
Ibland plingar det till av att någon skriver på msn. Plingar kanske det inte gör men det låter sådär msnigt. Det är ungefär vad som händer här hos mig. Man skulle kunna tro att det är ganska tyst och lugnt. Men! (let's dance-tony-röst) Ni ska höra min mage! Det är helt sjukt vad den låter. Jag undrar om jag åt en orkester istället för julmat. Nej jag är inte dålig i magen.

Jaa det var väl i princip det jag ville förmedla med detta lilla, men mycket betydelsefulla, inlägget. Kan ju passa på att säga god jul även om jul redan är över. Och så kan jag ju ta tillfället i akt att säga - woho nu är jag ett år äldre. Så otroligt kul att fylla år på julafton. (Känn ironin, snälla) Men som anna skrev i det gulliga inlägget nedan, som faktiskt gjorde mig rörd, så valde mor min att klämma ut mig precis den dagen då alla andra också får paket så jag inte kan skryta med att ha fått massa nya leksaker i present.  Men alla räknar ner till min födelsedag, det är ju ett stor + i alla fall.

Nej nu ska jag jobba vidare på annas julklapp som är en smula försenad.

Förresten är det så tråkigt att man fixar och donar hur mycket som helst till jul, sen kommer 25 december och allt är över bara så där- poff nu är det slut på det roliga & mysiga. Okej kanske itne riktigt så brutalt, men lite så känns det.

Nej nu får det vara nog med bloggandet. Ha det gött, ät flött! (mina rimskillzz såhär i juletider är höga. även om vi inte ens rimmar på våra klappar)     Puss/g

(förresten är jag kääääääääääär. fick en systemkamera i födelsedagspresent, kände jag för att skryta lite med! så - hejdå tim, jag är bara käääär i min kamera nu!) (ännu en gång förklarar jag för er lite trögfattade att själfallet var det där ett litet skämt.) (Alltså det där med tim. För ajg har fått en kamera)(Kan jag sluta anvönda paranteser hela tiden?)

Nej nu kom jag på en rolig sak. Eller rolig vet i 17 men jag orkar itne fixa med annas försende julklapp så jag ägnar mig åt bloggandet istället. Ägnar min värdefulla tid till att skriva ner detta genomtänkta inlägg. Aja, till saken. Jag heter ju gunilla, för alla som inte visste det ("alla" riktar sig till det otroligt höga siffrorna på antalet besökare) Det är ett relativt långt namn. Samma sak är det med min brors namn, Gabriel. Och min pappas namn som jag inte tänker dela med mig av så blir det hela lite mer spännande. Så alla ni kan börjar fantisera om varför jag inte nämner min faders namn. Min mammas namn är inte så långt så egentligen sprack hela grejen men jag tänker fortsätta mala på. Så fort min mamma, eller pappa, nämner tim så lägger dom alltid till något. Som om det är för kort med en stavelse. Så det blir alltid "Timillitom" eller "Timelim". Speciellt det där Timillitom används för att jag påpekat att det låter så fult. Man uttalar det alltså Tim-illi-Tom. Hahaha. Skratta då. Det var roligt. Tycker jag.

Nu loggade Timillitom in på msn. När man pratar om trollen.

Det ser hemskt ut på mitt rum. Borde städa -  orkar inte. Borde läsa engelskatråkbok - orkar inte. Borde blir klar med annas julklapp, som jag tjatar om hela tiden - orkar inte. Lite häftigt om du har orkat tragla dig igenom hela detta inlägg med massa strunt.

Nej nu får det vara nog på riktigt. Ska försöka bli bättre på att slänga ut lite bilder framöver. Kanske ett nytt nyårslöfte? skulle inte tro det.        Puss, igen /g (och blunda för felskrivningar, felstavningar, och särskrivningar. orkar inte kollar igenom)

jäklar, jag har bloggat i över en halvtimme! förvisso har jag ägnat mig åt lite annat vid sidan av, men i alla fall. förstår att blondinbella blev trötter. för visst var det hon som tog en pause? äsch. godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0