Juligt lov

- Say mama
- Ma
- Nononono, say mama
-
mama!
- hohoho

I min hjärna har redan jullovet börjat, det var längesen jag kom hem från skolan och inte hade ett enda plugg att tänka på, ikväll har jag kunnat ägna mig åt en massa roliga saker förutom plugg. Till exempel slängde jag på mig skorna när jag kom hem och walkade runt i lilla enköping, med musik i mina öron, det var trevligt, tills sulan på mina slitna fejkconverse gick sönder och jag blev blöt om hela foten. Och ikväll har jag suttit och knåpat ihop en liten bonusjulklapp åt lilla Gunilla, plus att jag har lärt mig att broder daniel är otroligt bra, och även the plan. Jag har druckit ca 10 koppar te sen jag kom hem och gått på toa i alla fall dubbelt så många gånger. Jag har ätit fem pepparkakor med ädelost på (ja, det är faktiskt gott), jag har kollat igenom alla mina och alla Gunillas bilder på bdb sen vi skaffade den, jag har tryckt på replay på youtube, låten från willys reklamen The Plan - The Wind Starts Blowing, öh.... hjälp, upp mot 30-40 ggr i alla fall, så länge som jag har suttit här, jag har uppdaterat min önskelista med: rosa & lila nylisar, samt ett album av the plan.

Men en sorglig sak har jag kommit på, jag kan inte slappna av, jag sitter och hoppar på stolen, springer upp och ner för trappan, det går inte att slappna av. Min hjärna tänker ja, jullov! äntligen, nu får du ta igen dig Anna, vila upp dig till nästa termin, gud så härligt! Men det är som att kroppen inte vet hur den ska slappna av. Vad gör man egentligen när man inte behöver plugga på kvällarna? När man inte ens behöver tänka på plugg, att tänka på plugg är ju halva grejen när man pluggar, har man fått en uppgift så går man först och tänker på den en kväll eller i mitt fall en hel vecka, sedan sätter man sig och skriver, nu är min hjärna tom och vad ska jag fylla den med då, om inte plugg?

Jag tycker inte att jag pluggar mycket. Men jag måste nog erkänna det för mig själv nu. Jag är en plugghäst.

/            a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0