Aj...

Halv fem var jag och gunilla på plats och skulle börja fixa mat och dukning, sen var vi igång ändå till halv nio. Och för dom som inte har testat på catering och arrangering förut så kan jag bara säga att man blir TRÖTT! Och man får sjukt ont i ryggen efter att stått hukad över all mat och disk, så nu sitter jag här och försöker massera min rygg men det går inte så bra. Men aja, pengar är ju alltid pengar ;P

Idag har varit en störd dag, eller i alla fall från halv åtta, för tiden har bara runnit iväg. Halv åtta till halv nio kändes som typ fem min och vi fattade verkligen inte varför folk redan var klara med efterrätten, helt sjuk tidsuppfattning verkligen! Och sen gick 9 till kvart i 10 som en raket också och nu är klockan tjugo i 11, jag förstår mig faktiskt inte på tiden ibland.

Såhär såg kvällens meny ut för er som bryr er:

Förrätt: Sillmacka med ägg och potatis (BLÄÄÄÄK)
Huvudrätt: Lax med pressad potatis och romsås
Efterrätt: Fruktfat

Oh yes, så det blev ju inte så komplicerat, men stackarn om det var någon som inte gillade firre. Men vad ska man göra, det var ju inte vi som bestämde maten liksom ;P

Hahaha, kom på att det faktiskt är rätt kul vårat lilla företag i alla fall, vi har i alla fall sjukt kul när vi jobbar. Och det dumma är att vi inte får garva så högt som vi gör, eftersom vi ska vara diskreta mot gästerna liksom, så då garvar man ännu mer. Flummade runt som fan där inne i köket, vet inte om det var för att vi blev bjudna på en flaska champange (drack faktiskt inte upp hela) eller för att det är så sjukt stressigt allting.

Nej nu kände jag att det här inlägget blev långt, nu ska jag nog gå och lägga mig och lyssna på musik och pusta ut för att jag ÄNTLIGEN är klar med äckelfysiken!
 
Ciao      <3
/ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0