Strindberg, my ass!

Jag förstår inte varför Strindberg kan ha blivit så känd på grund av sina romaner. Okej att han kanske kunde en massa olika saker, typ sjuttielva språk och några hundra instrument, det är ju lite ballt, men skriva kunde han ju i alla fall inte enligt mig. "Röda rummet" ansågs vara Sveriges roligaste bok, VARFÖR?! Jag förstår det inte, jag håller på att somna bara av två sidor! Det är ju bara beskrivning på beskrivning, liksom herregud skriv en resebroschyr istället. Nej nu har jag säkert jättemånga emot mig som älskar Strindberg, men jag kände att jag behövde få dissa han totalt efter alla lovord man har hört om honom.

Jag och karrobarro gick till Ica supermarket på lunchen och köpte baguetter med räkor och ägg! :) älskar deras baguetter, det är något speciellt med bröden. Sen i alla fall så gick vi till torget och satt oss på en bänk, men det var ett träd öve som skvätte vatten (trodde vi) så vi bytte plats och då blåste det vatten från fontänen istället (smarta som vi var) tills vi kom på att det regnade. Så vi sprang in på Åhléns och kände oss otroligt dumma som satt där i ett hörn och smaskade macka, så ja det slutade med att vi flydde till min mammas kontor och käkade istället ;P

Nu måste jag plugga vidare om Strindberg, som är så otroligt "bra" så jag blir klar någon gång, men nej vad jag verkligen inte gillar honom!

<3
/ Anna


Kommentarer
Postat av: Melina

usch jobbar ni med stringberg?han suger,vi håller på md han i svenskan nu

2008-05-19 @ 15:35:24
URL: http://mmelina.blogg.se
Postat av: Rebecka

det behöver du säkert inte vara :) Du är säkert jätteduktig på karate anna :)

2008-05-19 @ 18:53:38
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0