Hjärtat slår, det slår skiten ur mig

Vad luktar det om du sniffar lite nu? svar: grisbajs. Varför ska det alltis lukta grisbajs i Enköping? Varför måste det vara åkrar runt om hela den lilla staden, och inte nog med det, mitt i staden är det också fullt med åkrar, hela Enköping är en enda stor åker! Man kan inte gå någonstans utan att se skymten av en åker. Trevligt att vi har så bra åkermark. Men mindre trevligt att det alltid stinker grisbajs i någon del av staden. Vi borde göra om våran slogan från Enköping - Sveriges närmaste stad, till Enköping - Sveriges bajsigaste stad. Jag tror att det alltid luktar lite bajs här, men vi som bor här är ju vana så tänker inte på det, bara när det kommer en sån där extra grisbajspust. Det kan till och med vara så hemskt att dom skriver i tidningen och varnar om att det kommer lukta grisbajs i stan i några dagar. Men jag klagar inte, det är trevligt att få känna sig så nära naturen, om man vill kan man låtsas att man bor på landet. Vilket dom som bor i en riktigt storstad nog redan skulle säga att jag gör. Det är bara att acceptera att man är en grisbajsluktande lantis. 



Puss på er
/ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0