Jag är för lat

Jag är alldeles för lat. Jag är alldeles för lat för att ha så här mycket att göra. Jag blir alldeles för lat av att ha mycket att göra. Då gör jag istället ingenting, jag bara sitter, sitter och glor som en jävla apa. Jag gör inget. Kan hända att jag samlar kraft och lyfter armen för att byta låt. Sen sitter jag bara igen, glor ut genom mitt fönster, som jag har kommit fram till att det måste tvättas, plugga? vadå? vad är det?

Typ så fungerar min hjärna när jag har för mycket plugg. Det går helt enkelt inte, det låser sig i hjärnan och jag kan inte koncentrera mig på en sak i taget, jag tänker på allt på samma gång, börjar jag t.ex. med religionsuppsatsen så kanske jag sitter med det i fem min, sen börjar jag läsa lite ur svenskaboken, sen kommer jag på att jag ska börja på samhällskunskapen, sen efter fem min tar jag upp nätverk och börjar plugga på det, sen hoppar nästa svenska bok upp framför ansiktet. Vilket resulterar i att jag inte får någonting gjort. Och nu har jag suttit och glott den senaste timmen och religionsuppgiften är inte klar, den ska vara inne imorn, det känns ju sådär om man säger så.

Jag måste göra en pluggkalender eller något. Fast jag pluggar bäst och det blir bäst resultat om jag skriver uppsats eller pluggar till prov någorlunda i sista minuten, men nu är ju sista minuten för alla ämnen på samma gång, jag vet inte när jag ska hinna plugga, jag vet inte när jag ska hinna träna, jag vet inte när jag ska hinna andas, jag vet bara att jag inte hinner sitta och glo, men det gör jag i alla fall. Sluta med det nu Anna!!

Det här har jag i alla fall att göra:
Religionsuppsats - Islamofobi
Samhälluppgift - Brott och straff
Samhällskunskap gruppuppgift

Svenska fördjupningsuppgift
Svenskabok - "Svindlande höjder" (har bara 40 sidor kvar!!)
Svenskabok - "Kallocain"

Nätverk - arbetsbeskrivning
Prov - Nätverk

Prov - Webapplikationer
Redovisning historia

Prov - Natur och friluftsliv
Svenska - CV
Redovisning - "Svindlande höjder"
Redovisning - "Kallocain"
Seminarium Samhällskunskap - miljö och klimat

Bäst att sätta igång

Puss på er!
/
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0