In my mind

Kille 1= (Erik)?, Kille 2= (Jonathan, Sebastian, Johannes)?. Det känns bra att man har koll på vad ungarna heter efter att ha varit barnvakt i åtta timmar :O det borde nog vara rekord, att inte lära sig 2 namn under åtta timmar? Trodde inte ens att det var möjligt.

Som das Gunillo redan har informerat er om så tog vi alltså bilder till våran lerfilm idag. I sällskap med en Geisha med apelsinsmak, Franz Ferdinand och två par lergeggiga händer, lyckades vi i vår skaparanda knäppa ca arton bilder per sekund. Vilket borde bli ca 540 bilder om filmen är 30 sekunder lång. Ja, vi snackar alltså inte långfilmer här inte, ändå tog det upp till tre timmar att ta korten, och då räknar jag inte med skapandet av lerfigurerna eller uppsättning av kulisser(för vi har väldigt seriösa kulisser). Tänker minsann inte slänga upp några bilder från dagens skapande. Ni ska allt få våndas av nyfikenhet tills filmen är klar innan ni får se resultatet. Ha höga förväntningar!

Jag kan inte säga att jag har allt för roligt denna lördagkväll. Jag skulle har lekt med Karolini men hon valde istället att bosätta sig i Stockholm med hennes broder, istället för att käka kladdkaka och kolla på love actually med mig, jag fäller en ensam tår. Och lat som jag är så har jag inte orkat kolla vad någon annan har för sig ikväll. Så jag tog istället min cykel (eller pappas cykel om vi ska vara noga, eftersom han inte har lagat min cykel än, som för övrigt har haft punka i snart en månad och jag känner att jag inte är tillräckligt uppfinningsrik för att laga den själv.) och förflyttade mig hela den långa vägen från min mor till min far för att inte känna mig helt övergiven. (Mamma är nämligen i Kristianstad, och min syster är hos pappa den här veckan).

Så för tillfället roar jag mig med att tänka på att om sex dagar så står jag, Karrobarro, och (Gönöllö) och tjoar och sjunger halsarna av oss till Markus Krunegårds vackra stämma. Tänka på att Love actually nog är den vackraste filmen som mina ögon någonsin har skådat. Tänka på att varför kan jag inte få leva i den känslan som jag får när jag ser den filmen. Tänka på att jag nog inte skulle kunna leva utan musik. Tänka på att jag har fysikprov nästa vecka(!!). Tänka på att jag för några veckor sen hade mitt allra sista höstlov. Tänka på att det bara är 16 dagar kvar tills jag fyller arton(kan det verkligen stämma?!). Tänka på att varför heter kentlåten vinternoll2 inte bara vinternoll, eller vinternoll1? Är det för att man ska tro att det är en uppföljare när det egentligen är orginalet? Tänka på att nu ska jag nog sluta berätta vad det är för tankar som trängs och snurrar runt i min lilla hjärna.

Puss på er!
/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0