I've got soul but I'm not a soldier

Har precis laddat hem två album med the killers och höll på att hoppa upp i taket av glädje när "I've got soul but I'm not a soldier", ni vet från någon sportreklam, typ nike eller adidas eller någon av alla dom där sportmärkena, plötsligt började spelas ur högtalarna! Inte visste jag att det var the killers! Underbart bra är den i alla fall :) All these things I've done, heter den.

Har pluggat fysik sen klockan tolv, eller ja, jag tog en paus sen klockan 4, så har haft en paus i en och en halv timme nu. Men jag kände att jag behövde det.
De timmar då jag har pluggat har jag lyckats lösa typ fem uppgifter, alltså ungefär en uppgift i halvtimmen, det känns ju sådär lagom bra dagen innan prov. Död åt fysik b säger jag bara! Jag får liksom ångest varje gång jag ser fysikboken bara för att jag hatar det så himla mycket! Alla satans lagar, hur ska man kunna komma ihåg dom och hur ska man veta när man ska använda vilken formel?
"Du kommer väl ihåg den där formeln som handlade om gravitationen i ettan, och sen den här om kraft som vi gjorde i tvåan, och nu den här om cirkelrörelse som vi gått igenom nu? Om du lägger ihop alla dom och sen bryter ut massan och ersätter den med radien, fast gånger ljusets hastighet istället för pi eftersom tyngdkraften är större än massan som vi redan har brytit ut och byter accelerationen mot gravitationen och tar roten ur det så får du svaret, eller hur?", ungefär så brukar det låta om man frågar om hjälp.
Så, det skulle man alltså ha kommit på själv, och eftersom det finns hundra miljoner olika formler och hur många kombinationer som helst så tar det ett tag att hitta exakt rätt kombination. Jag är verkligen inte gjord för att räkna fysik. Det kan vara det värsta som finns.

Puss på er
/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0