Tvångstankar?

Har precis tagit en iskall dusch för att försöka skaka av mig min besatthet av att hitta den där låten. Så nu sitter jag här med gåshud och hår som faller kallt som istappar mot mina axlar. Ganska bra medicin mot besatthet faktiskt. 

Jag tror att jag lider av tvångstankar. Inte sådär psykiska tvångstankar som man har läst om att vissa har. Men i alla fall. Jag tror att jag har vissa konstiga saker för mig som jag måste göra annars.. ja vad det nu kan vara. Jag kan inte åka/gå på a-brunnar, inte för att jag tror på att man får otur, men jag kan inte göra det i alla fall. Okej, det är det många som inte kan, men jag kan tänka på det en hel dag om jag har råkat åka på en a-brunn, och nu när jag har börjat köra bil så blir det lite knepigt. speciellt om man möter en annan bil och måste bromsa mitt på vägen bara för att det ligger en a-brunn där. Jag vet ju att det inte händer något om jag åker på den, men det är bara en såndär jobbig grej som jag måste göra annars kan jag inte sluta tänka på det. 

En annan sak är att jag måste sova med täcke ändå upp till halsen, annars tror jag att någon kommer och skär halsen av mig eller något sånt. jag kan inte sova om jag inte har täcke på halsen, och om jag är tvungen att göra det någon gång så lägger jag en hand runt halsen. Bara för att den inte kan vara bar. Inte för att jag tror på allvar att någon skulle skära halsen av mig om jag inte har något för den när jag sover, men jag måste ändå ha det. På sommarn är det väldigt jobbigt kan jag säga, jag tror att jag ska svettas ihjäl, jag somnar svettig som en maratonlöpare varje sommarnatt.

När jag tvättar ansiktet måste jag titta upp i spegeln var femte sekund bara för att kolla att det inte står någon psykopat bakom mig beredd att slå till med en köttyxa eller något. Det är jätteirriterande eftersom jag får tvål i ögonen när jag måste öppna dom och kolla hela tiden, vilket gör att dom blir ilröda och kliar som satan efter att jag har tvättat mig. 

Om jag har lyssnat på mp3 på kvällen innan jag somnar måste jag noggrant lägga in sladden till mp3:n i en låda och stänga den. Annars får jag för mig att någon kommer att strypa mig med den alltså kan jag inte bara lägga den på golvet. Samma sak med skärp, det vill jag inte heller ha liggandes framme, av samma anledning.

Men jag vet inte. Alla har väl något sånt där speciellt som dom måste/ inte kan göra? Men det är jobbigt. 

Nu ska jag gå och lägga mig, borde läsa svenskaboken. Men tror att jag skjuter upp det tills imorgon.

Puss och godnatt på er!
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Eva Ceder

såna saker händer för mig också,jag kan inte köra på a-brunnar,jag kan inte vara ensam hemma utan att springa till det rummet jag ska till! najs va?

2008-10-04 @ 15:14:39
Postat av: Mannen

Du är för söt. synd att det inte blev vi

2008-10-21 @ 19:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0