Last minute

Jag och Karro sitter djupt koncentrerade i historiaboken och panikpluggar till provet, eftersom båda älskar att skjuta upp saker till sista sekunden, mitt i allt om runskrifter och vikingar börjar det satans brandlarmet gå igång. Både jag och Karro hoppar minst sju meter upp i taket, jag trodde allvarligt att jag skulle skita på mig, sura som bin lommar vi efter alla andra i skolan och hoppar ut genom fönstret, vi som hade varit så duktiga och planerat att läsa på historian på hålan så vi skulle kunna det till provet! Nu skulle vi ju vara tvugna att stå en halvtimme och frysa arslet av oss medan brandkåren försökte stänga av larmet. Som tur var fastnade det mesta av historian i alla fall och provet gick riktigt bra. Men det är nog sista gången jag skjuter upp någonting till absolut sista sekunden, ska nog bara skjuta upp saker till nästan sista sekunden i fortsättningen. Till sista minuten.

Just nu sitter jag här och drygar, jag har ont i huvet och är sugen på godis, skulle egentligen tagit en promme med Gunilla men känner att jag inte riktigt orkar det, orkar knappt resa mig och gå på toa, jag tror jag håller på att bli sjuk. Fast det har jag egentligen trott de senaste två veckorna, det har liksom bara aldrig brutit ut. Drygt as hell.

Nej nu ska jag nog göra mig en kopp te och vänta på att idol ska börja. Heja Lars Eriksson!




Puss på er
/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0