Du är den värld jag lever i.

Måndag. Igen. Äckliga trötta tråkiga måndag.
Nej så farligt negativ är jag inte. Måndagar kan faktiskt vara riktigt trevliga! Idag har faktiskt varit en sån trevlig dag. Trotts brist på sömn efter min deppkväll igår. I alla fall, skolan gick fort. Orientering på morgon. Snark. Behöver jag säga mer? Naj. Kärtelfebern låter mig inte springa så det blev till att lunka runt och klättra in i skogen för att hitta dom där stämpelgrunkorna. Värt? Det är så tråååkigt tycker jag. Springa kan vara skönt, men sen när man måste avbryta för att ta en tur in i skogen så förstörs ju allt.

Aja. Efter det hade vi fyzick med Vahid. Eller halva klassen hade det (intressanta grejer jag skriver här idag känner jag) andra halvan (som jag då är med i) jobbade på egen hand. Det gick fort. Vi jobbade.. nada. Men men. Käkade lunch. Var pizzafisk på menyn. Uööök. Förstår inte varför den maten finns. För mig blev det fil. Intressant intressan förstår jag.

Sen hade vi Kurt på konstruktionslektionen, om den kursen nu heter så. Och sist Svenska med Sara. Woho. Slutade halv tre, tog mig till farmor och hämtade posten till henne. Hon har ont i knät, that's why jag är slav för ett tag. Nej vad taskigt det lät. Farmor är bäst!
 
Halv fyra var jag på musik- och dansskolan, spelade flöjt med Anne min lärare. Det är skoj tro det eller ej. Flöjt liksom, man får ju värsta bilden i huvudet. MEN det är toppen. Måste bara flika in att jag har spelat i 8 år (ja skryt lagom) men jag spelar ur bok nummer 3! Man ba hallå svåra låtar? Neeej. Sen cykla jag hem. Får alltid enegrikick efter flöjten vilket resulterade i att jag cyklade upp för den långa backen som jag måste ta mig upp för varje dag. Fy på mig! Jag får bara gå sakta och ta pauser för att inte bli ansträngd. Men palla det! Jag cyklade upp, kom hem, fota min bror lite till en uppgift i multimedian. Åt middag, stuvademakaroner och falukorv för den som är nyfiken. Sen körde mor min mig (fin svenska) till musik- och dansskolan igen.

Tio i sex har jag nämligen gitarrlektion. Askalas faktiskt. Var min tredje lektion. Haha, ja jag är nybörjare. Det är faktiskt aldrig försent att lära sig något man alltid har velat kunnat! Alla ni som tänker att "åh vad skoj det skulle vara att kunna spela".. ja inte vet jag "fiol"?, gör det! Instrument är kuuul. Fick spela nått av Beethoven och Ta mig till havet. Kände mig bra^^ Rummet jag har gitarrlektion ligger precis där alla sitter och väntar på sina lektioner. Så jag kommer alltid in en stund innan min lektion och sitter där med gitarren. Kollar runt  på alla och låtsas att jag är jättevan att vara där och att jag inte alls är nybörjare. Tyvärr avslöjas jag så fort jag sätter igång med klinkandet. Det hörs nämnligen ut i väntrummet. Äsch, dom njuter säkert.

Efter gitarren kom jag hem, övade lite på låtarna och sjöng med med stor inlevelse. (Grannarna får höra finsång varje dag) Tillslut hamna jag framför datorn och ja nu skriver jag det här lååånga oääändliga inlägget som ingen (förutom kanske Anna) kommer orka läsa. Det här är ett sånt där jobbigt inlägg som man bara skrollar förbi. Jag skulle gjort det i alla fall. Ska nog dela upp texten lite innan jag publicerar det. Då kanske det ser lite mer inbjudande ut. Ska leta fram någon schnygg bild också. Det drar till sig läsare.   Puss! (och blunda för ev stavfel etc. orkade inte läsa igenom) /Gunilla


Kommentarer
Postat av: linda

Ja lätt att du ska Anna:)

Åh tack så mkt hörru ;D



Och hej på dig förresten Gunilla :D Hur mår du ;D ?

2008-09-15 @ 21:19:28
URL: http://llindhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0