Får jag spy?..

På våran design? Känns som att det skulle vara som en tung sten som lyfter från mitt hjärta om jag skulle göra det. blöblöblö. 

Naj nu får det banne mig vara nog. Orkar inte skriva egentligen, var bara så längesen det var någon som uppdaterade här, så då tänkte jag får mig själv att jag kan väl vara så god att göra det då. Och nu är det gjort. Bra Anna! *klapp på axeln*.

Kan ju faktiskt dela med mig av en teori om anorexi som jag och karobarro kom på idag. Innan jag delar med mig av den teorin ska jag bara säga att jag tycker att anorexi är en hemsk sjukdom, så det inte blir några missförstånd, för det vore ju tragiskt. Men att anorexi endast uppkommer (med flit) i länder där ekonomin är stadig. I länder där man har råd att välja bort måltider, för man vet att man ändå får tillräckligt med mat för att överleva, men i fattiga länder där man inte har en relativt regelbunden livsmedelsform, om man nu kan kalla det så, så är inte anorexi lika vanligt. I så fall är det ju för att det inte finns tillräckligt med mat, men då tar ju i alla fall invånarna i fattiga länder varje chans dom får att äta. Så egentligen kan man säga att anorexi i sverige är att välja bort något som för oss är självklart, men som för andra vore rena guldgruvan, alltså kan man säga att det är rätt bortskämt, jämfört mot andra länder alltså.

Sen vet jag ju att anorexi inte är något som man väljer och att det är mer psykist än att man bara bestämmer sig för att gå ner i vikt. Men i teorin är det ändå ett i-landsproblem.

Plus att anorexi bara blir vanligare och vanligare, vilket jag tror mest har med samhällets ideal att göra, men det ska vi inte gå in på nu för jag känner att detta inte var ett roligt samtalsämne, blir nästan lite deprimerad.

Naj, nu ska jag sooova!

Godnatt!                  / a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0