kaaan jag få den?

Vindruvorna är grådammiga av besprutade toxiner och de smakar giftigt gott; skulle aldrig komma på tanken att skölja frukt. Jag ser människor neurotiskt gnugga äpplen tills skalet nästans skavs av; friktionen bränner ända in i kärnhuset innan de vågar sätta i tänderna. Skrattar alltid lågt i lönndom, skakar roat huvudet och tänker att det är komik hur folk stressar över hälsokoster; färgämnen; sover på spikmattor för ökat blodflöde och gnuggar armvecken med homeopatiska oljor för att livnära vitamindepåerna. You look fucking stupid while doing it, plus att det blir tusenfalt roligare när ni dör i groteska sjukdomar innan ni ens hunnit leva likörlivet som pensionär med praliner till frukost och Stroh ur kristallglas. "Gniiida äpplet, gniiiida.." Gnid era kön istället, slitage värt mödan. Eller så bryr jag mig inte ett jävla dugg om mänsklighetens kollektiva behov av att slaviskt följa varnande hälsorapporter; ofrivilliga stå-uppkomiker hela bunten.

"Gniiiida äpplet, gniiiida.."

Jag kände en gång en ung kvinna som läste innehållsförteckningarna på allt innan hon valde vad hon skulle köpa eftersom hon hade memorerat alla "farliga kemikalier" och praktiskt taget kunde rabbla upp en hundrapunktslista på RED ALERT!-ämnen. Least to say I didn't know her for too long eftersom jag ärligt upplyste henne om att hon var en neurotisk, skitjobbig, pinsam och skrattretande idiot som borde ha hjälm när hon lade sig om kvällarna för att inte riskera hjärnskakning vid det riskabla mötet mellan head and pillow. Hon önskade mig ett "lyckligt jävla kort liv fullt med tumörer", jag önskade henne ett liv överhuvudtaget.

Silly cunt.


Sitter på Svhänskhan och letar kluriga ord. Som vanligt gled jag in på Bloggen med stort B.
Å. Jag ska bli lika coeuwl  som henne. Jag ska.

/gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0