Mer tid än man kan önska

Just nu har jag en "jag kan inte göra en sak i taget" - period. Dvs. Jag försöker göra allt på samma gång vilket bara slutar med att vissa delar av hjärnan får stressatacker och sen tillslut vägrar att samarbeta förns jag har tagit mig samman och talat om för dom andra delarna av hjärnan att man inte kan göra femtioelva saker på samma gång.

Och när jag har fattat att det inte går att göra allt på samma gång, och då menar jag på en gång, alltså att det ska ske ögonblickligen, nununu, ta körkort, skaffa jobb, boka flyg, träna, tjäna pengar, bli rik, skriva en bok, läsa teori, ja whatever. När jag fattar det, vissa korta små stunder, då går det bra, då kan jag koncentrera mig på en sak. Till exempel läsa teori, som är bajstråkigt.

Men mestadels vill jag göra allt på samma gång och blir bara irriterad på mig själv för att jag inte får någonting vettigt gjort. Det blir bara lite här och lite där. Jag kan inte koncentrera mig på någonting. Vilket istället leder till att jag inte kan göra någonting. Eller i alla fall väldigt lite får jag gjort. För varje gång jag sätter mig där med den där boken jag ska skriva, eller teorin jag ska läsa, eller springturen jag ska springa, så kommer jag på mig själv efter att tag att jag inte har tid med det här för jag ska faktiskt göra det där andra, vad det nu kan vara. Till exempel så läser jag sex olika böcker för tillfället, eftersom jag ska läsa dom där böckerna som jag velat läsa men inte har haft tid, nu när det inte är någon skola så har jag ju tid, jag kan bara inte få in det i mitt huvud. Att jag har tid alltså. Därför läser jag alla på samma gång så att jag ska hinna med alla. Typ. Och så är det med allt.

Tror att det här, "jag har ingen tid"-beteendet är en smitta man får när man har för mycket tid. Let's face it. Jag aktiverar inte mina hjärnceller tillräckligt mycket nu när det inte är någon skola och inget jobb.

Jag ska klistra fast en post-it-lapp på väggen breve min säng som det står du har mer tid än man kan önska på, så att jag fattar det. För det är ju det jag har. Ingen skola, inget jobb, för mycket tid. Gör nått av den!  

/    a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0