Gott nytt

Nu är julen slut. Snart. Trettondag - jul är kvar. Nästa stopp blir nyår, som för många är en av de roligaste dagarna på året, en dag då man skrattande hoppar runt på höga klackar som en glittrande stjärna med ett glas champange i handen, en dag då man är extra kärleksfull, önskar alla gott nytt år, står och hoppar med mobilen upp mot himlen för att försöka få någon plats i den sms-fulla luften. Försöka skicka härliga nyårsönskningar till alla man tycker att man känner.

Jag gillar nyår. Jag gillar att alla är så glittriga, så glada, jag gillar att himlen fylls med fina färger, jag gillar att världen är vaken. Firar.

Dock är inte alltid nyår såhär glatt. Oftast är det en dag av stress, klädångest - och då menar jag inte bara att man har svårt att välja vad man ska ha på sig, nej jag menar att den vackra nyårsklänningen som har hängt och väntat på att få invigas plötsligt får för sig att gå sönder - och att det slutar med att man känner sig ful som får ta något annat i ren panik. Något tråkigt, och även fast man har stressat runt som yra höns i en hel dag och försökt få allting att gå ihop så slutar det med att man kommer på att man inte alls har fixat allting. Står där helt färdigfixad, för kläder och smink har man minsann kommit ihåg, men nu då?... Vi har ju inte fixat någon fest?! eller Men.. vi har ju inte fixat något att äta till middagen!! eller Vi har ju inget att dricka!! eller Min klänning gick sönder!! eller Jag blev visst sjuk nu.. - oftast är det något som går fel..

Oftast. Bara för att allting ska vara så perfekt. Allt ska vara så bra. Ska man festa någon gång så ska man göra det på nyår. Då ska det vara bra. Ingenting får gå fel. Allt måste vara planerat. Då går det fel.

Nej. Man ska inte planera för mycket. Jag gillar inte att planera.. Det blir ändå aldrig som man har tänkt sig. Jag har en klänning. Jag har en flaska vin. Jag har en middag. Jag är nöjd. Gott nytt år! - i förskott.

/        a

Kommentarer
Postat av: mamman

Gott nytt år, glada vackra Anna!! Puss och kram!!

2009-12-31 @ 15:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0