Orka.. ?

"Jag sitter på båten hem till min ö och stör mig på en kvinna som äter äpple med kniv. I sitt knä har hon lagt en marinblå servett, sedan lindat upp en kniv ur fem lager papper, papper som hon också använder för att putsa äpplet en hel minut innan hon börjar skära till sina lagom stora bitar och stoppa dem i munnen med spetsen på kniven. När hon har smaskat färdigt stoppar hon kärnhuset i en liten plastpåse som hon naturligtvis också har med sig. Så överpräktigt att jag får lust att dra ner byxorna och börja smeka mig själv på båtdurken för att få lite kontrast."

- Mia Skäringer


Så rätt. Så rätt. Känner det speciellt just nu när jag sitter och tar bort nagellack med inget mindre än ett par trosor (ja, dom ska ändå slängas och jag hade inga udda par strumpor som jag ville förgifta med aceton, än mindre några bomullsrondeller). Undrar vad äppeltanten hade tyckt om det... 


/        a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0