Underbara jul

Oh! Titta, gud vad bra, den tar vi, det blir ju jättebra! - Nöjd känsla som sprids i kroppen medan jag ställer mig i kassakön bakom en man i grön eskimodräkt, ni vet en sån, fluffig sak, men som inte riktigt är en päls.. Jättesköna.

Men! Vad är detta?! Ännu en perfekt sak! Åh, vad underbart, den tar vi också!
- Raffar åt mig en extra julklapp precis innan det är min tur att gå fram till kassan och jag hivar upp mina saker, betalar, går ut och känner mig så otroligt glad över mina köp att jag unnar mig en chai latte på starbucks (hatar starbucks, så egentligen var det inte att unna sig, det var mest för att få lite energi för at orka kånka på alla kassar hela vägen hem)

 

Glad i hågen skuttar jag vidare, hoppar in på WHSmith och köper vackert guldpapper och snören att slå in med, åh, fin, fin, fint papper! Det MÅSTE jag ha! - Läser ej på etiketten som säger "Due the special quality of this wrapping paper, sticky tape is not recommended." (finns det o-sticky tape förresten?...) På tunnelbanan läser jag en underbar bok, UNDERBAR, för dom som inte förstod det, hoppar av, vandrar hemmåt, stannar ett tiotal gånger på vägen för att packa om och byta händer så att jag ska förhindra blodstopp i mina fingrar.

 

Sen sätter jag igång, gör mig redo med julmusik och en apelsin, sätter mig på golvet, lägger upp sax, tejp och fina snören och rosetter, klipper ut, slår om, tejpar, nehe?.. Ehh.. jaha, vad hände där? Tejpar igen. Nehe?... vad nu då? Tejpar igen, och slår lite lätt på tejpen för att den ska skärpa sig.. till ingen nytta...

 

När jag i alla fall har lyckats få det vackra guldpappret att sitta någorlunda (även om dom flesta tejpbitar har släppt), drar jag fram min fina resväska och testpackar lite, får trycka lite extra hårt för att få igen den, men det går. 12,5 kilo visar vågen. Jag har alltså lyckats köpa 12,5 kilo julklappar på en dag, och jag är inte ens klar, och jag har inte ens packat något av mina egna saker, och jag får bara ha med mig 15 kilo. Jag älskar julen.

/       a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0