Varma jävla land

Fan. Fan vad jag hatar det här jävla landet ibland. Det är varmt, det finns inga adventsljusstakar eller adventsstjärnor i fönstrena, inga luciatåg, inga adventsfikan, ingen glögg, inga lussekatter.

Det finns bara hemskt fula blinkade plasttomtar och ljus i olika färger, blink, blink, blink, jag får fan dyselxi av allt blinkande! Lägg av!! Fula neonskyltar som det står Merry Christmas på, fula father christmas - ar som rånar små barn på pengar för att dom ska få ta ett kort med honom på hans vackra plastsläde, och icke att glömma, blinkade ljus i bakgrunden, blink, blink, blink.

Nu är det jul, nu blinkar vi lite extra,
blinki, blinki, lite rött, lite grönt, är du blind ännu?.. Inte, nehe, men då tar vi lite lila, lite gult och lite mer rött och grönt, på samma gång, blink, blink, blink. Jag får panik. Vill lägga mig i fosterställning ner på marken och dö. Orkar inte. Transportera mig till ett tryggt kallt Sverige, teleportera mig. Jag lämnar er barn här, hos er älskade father christmas, han kan ta hand om er, han och hans blinkande ljus, ni behöver inte vara mörkrädda. Är ni riktigt snälla kanske han låter er klämma på Rudolph's röda pip-nos, och titta! Ungar, titta, pip - nosen blinkar ju! Hurra! Den blinkar!

Fy fan. Jag ger upp.

/        a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0