Shine, shine, shine on!

Nu har skolan sparkat igång på riktigt känns det som, uppgifter börjar pluppa upp från ingenstans (okej, har bara, två? tre? just nu, men det är tre gånger så mycket som noll uppgifter), matsedeln känns väldigt intressant igen, idag bjöds det på pannbiff, eller alternativt fiskbullar, för dom små stackare som åt i skolan (d.v.s. inte jag) , men framför allt, hjärnan fylls med skola. Och med att hjärnan fylls med skola, så menar jag att minst 50% av tiden utanför skolan används till att tänka på skolan, vilka uppgifter ska in när? Vilket ämne är viktigast att plugga just nu? Så håller det på i min hjärna i alla fall, jag har egentligen ingenting emot det, jag menar jag kan lika gärna tänka på skolan medan jag tittar på tv eller tränar (dock inte när jag tränar karate, eftersom halva grejen är koncentration) men när jag tänker efter så tar skolan sjukt mycket mer tid än bara de 6-7 timmarna om dagen som man tillbringar i skolan.

MEN, meningen med det här inlägget var inte att klaga på skolan, inte alls, ska jag vara ärlig så gillar jag verkligen skolan, jag skulle vilja ta studenten och sen börja på mitt fjärde teknikår på westerlundska. Dels för att jag trivs, och dels för att jag då inte behöver ta tag i mitt liv och tänka på vad jag ska göra efter skolan, men det var inte heller det som det här inlägget skulle handla om. Det känns som att jag hela tiden åker in på fel spår. Så nu börjar vi om.

WOH, vilket underbart schema jag har den här terminen :O det är galet bra! Kolla bara :D
fast lägg till natur och friluftsliv (12.50-14.15 på tisdagar)



Så nu kan man ju bara fråga sig, varför lägger dom upp det så att man läser lagom i ettan, för mycket i tvåan (och nu menar jag verkligen för mycket, okej att jag fick skylla mig själv som valde en massa extrakurser, men i alla fall, jag gick 8.45 - 16.05 varje dag, och jag tror att den längsta lunchen var 40 min och hade inga hålor alls, den ena lektionen hann inte ens sluta innan den andra började, jag skämtar inte, kommer ihåg att det var en lektion som började fem minuter innan den andra hade slutat) och sen läser man på tok för lite i trean? (missförstå mig inte, jag klagar inte på att det är lite lektioner i trean, inte alls)

Det är knasigt, men nu sjunger jag verkligen på sista versen på westerlundska gymnasium, på tal om det så är det mössprovning på onsdag! :) och studentkryssningen är bokad och klar!

/          a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0