NOOOOOOO!

Alltså nej! NEJNEJNEJNEJNEJNEJ!!

Den enda dagen då det verkligen är superviktigt att det är bra väder, så ska det regna, självklart! Klart att det ska regna! Jag menar, vadå, man tar ju studenten en gång i livet, lite regn piffar bara upp det hela!

Jag har fasat för det här hur länge som helst! Har nästan blivit lite småsur när det varit bra väder ute för att det minskar chanserna att det är fint väder på fredag. Har ärligt talat bett att, SNÄLLA, snälla söta lilla gud, låt det regna nu så att det kan vara fint väder på fredag.

Men nej. Då ska det istället vara fint väder på dagar då det absolut inte spelar någon roll om det är sol eller regn. Självklart. Vad trodde jag. Klart det ska regna. Det kan inte vara superfint väder tre år i rad på studenten.

Jag ser mardrömsscenariot. Hela dagen faller i bitar. Ja, allt, nästan allt i alla fall, hänger på vädret. Ser hur mitt hår burrar upp sig under mössan och jag ser ut som en vissen kaktus, kaktus i håret, vissen i ansiktet - av depression, det droppar om klänningen, och skorna och fötterna är blöta och leriga. Sminket är alldeles utkladdat, och jag fryser som en galning.

Detta kanske må låta som ett i-landsproblem. Det är det också, och för mig är det ett väldigt stort problem, typ skitstort! Och självklart får jag göra en såhär stor grej av att det är förutspått att det kommer regna på en dag då det absolut inte får det. Jag tror inte barnen i afrika plötsligt mår bättre av att jag inte bryr mig om det regnar eller inte. Men det ska inte regna!

Apballe.



Hoppas ändå. I alla fall att det är mulet men inte regn kanske. Hoppas, hoppas, hoppas. Det är för typiskt för att vara sant. Jag lovar att vädret har fel. Det kommer vara strålande sol och jättehärligt, och folk kommer svimma av värme, hellre det, mycket hellre det. Jag kan till och med ta på mig jobbet att vara den som svimmar. Bara det inte regnar!

/         a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0