Midsommar midsommar midsommar

I morse vaknade jag av fågeln utanför mitt fönster som envist kvittrar och förpestar mina sovmornar. Eller kvittrar gör den inte, den piper samma hemska sång om och om igen. Piiip - pip piiip-pip piiip-pip. När jag frustrerat vänder mig i sängen föreställer jag mig hur jag går upp och skjuter den jäveln. Å vad härligt det skulle vara. Å.

I alla fall. Jag gick upp - tidigt eftersom fågelhelvetet inte ville sluta störa. Åt frukost, bakade, duschade medan kakan stod i ugnen, gick ner och tog ut kakan (som förövrigt är typ en sockerkaka med kokos), blåste håret, bakade en till kaka till min kära broder som inte tål ägg (en liknande kokoskaka men utan ägg), tog bort gammalt nagellack och målade nytt medan den var i ugnen och tillsist tog jag ut den.

Nu förväntar ni er säkert att någonting hände, varför annars skulle jag skriva om min midsommarmorgon?
Men naj, ingenting speciellt har inträffat! Förutom att jag brände ett stackars finger när jag skulle vända brorsans kaka på ett fat. Kakan gick sönder och är nu inte en kaka längre utan en kokossmulhög.
 

Jaja.

Nu är det 4 dagar till Anna kommer tillbaka, 6 dagar till Peace and love, 11 dagar till tandställning, 20 dagar till Hultsfred!


/g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0