Das springas has komsi!

Idag är det ett underbart gosgulligt väder ute! Gulligt vårväder! Och igår storstädade jag mitt rum och bytte till lite vårigare gardiner, så mitt rum är också vårigt nu, det är trääävligt. 

Något som inte är så träävligt däremot (vad är det man säger? Det finns alltid en bra och en dålig nyhet? Eller, något ont drar alltid med sig något gott, och vise versa, aja, hursomhelst) är att jag har världens nackspärr! På grund av detta kan jag inte gå ut och njuta av vädret. Eller det kanske jag kan, men det är ett projekt bara att resa på sig för att gå på toa, eftersom jag då spänner nacken liksom. Det som är så sjukt är att det bara kom helt plötsligt. Bara sådär. Det knäckte till i nacken och sen blev jag helt plötsligt handikappad, hur kan det komma sig? Jag rörde inte ens på huvet, men helt plötsligt bestämde det sig för att, anna ska nog få lite nackspärr. Lite sådär som en trevlig överraskning liksom. Ja, tack då. Nu har jag provat på det.

Nu ska jag lägga mig i soffan och vira in min nacke med ytterliggare några halsdukar (jag bär för tilfället tre stycken, om det känns som något intressant att veta, en annan sak som är lite intressant att veta är att Gunillas lillebror mfl. skuttar runt utanför mitt fönster och har snöbollskrig, med den lilla snö som finns kvar) (och ja, vi gillar paranteser här på bloggen, det betyder alltså att det vi har att skriva inte är särskilt viktigt. Eftersom paranteser ska kunna gå att hoppa över, om man bara vill läsa det viktigaste) (vilket är att jag har nackspärr, och att det är vårväder ute! :D)

/         a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0