Lovebugs

Satt bänkad framför kvalet till eurovision ikväll. Egentligen ingenting jag brukar kolla på. Tycker mest att schalgerfjantarna får sköta sitt så sköter jag mitt. Men jag har ingenting emot vår fina lilla Malena, rättare sagt, hennes låt får mig att rysa, och inte bara ibland, utan varje gång jag hör den. Hon är helt underbar. Så jag tänkte därför, why not, kan ju bidra med mitt svenska stöd till tvrutan tänkte jag.

Vi gick vidare, eller ja, Sverige gick vidare, alltså, vi. Tack för det. Tack för att du fick mig att rysa ännu en gång. Love it.

Hur som helst, satt då och kollade igenom alla bidrag, när helt plötsligt Schweiz dyker upp i rutan. Lovebugs. Bandet alltså. Och jag måste få säga att det var så underbart härligt att höra dom. Mitt i alla schlagerlåtar, okej, det kanske är en typ av schalgerlåt, men hej så bra den är.

Höll tummarna för Schweiz, tyvärr gick dom inte vidare, det var riktigt synd tycker jag. Samtidigt så tycker jag att det var rätt bra, dom hör inte riktigt hemma bland schlagerfjollorna, så det var på ett sätt bra att dom inte kom längre, så långt att dom börjar förstöra sin musik. Tänk the ark. Förstördes ju helt genom melodifestivalen. Dom var helt kanon innan. Knarkar fortfarande deras gamla bra album ibland.

Hur som helst. Även om inte Schweiz och Lovebugs gick vidare, vilket som sagt både var bra och dåligt, så gillar jag låten skarpt!

En liten fågel viskade i mitt öra att dom är Schweiz motsvarighet till Sveriges Kent, tror att det kan ha någonting med saken att göra, saken att jag gillar dom alltså. Fast Kent är sjukt mycket bättre. Lovebugs har inte alls samma sound som Kent. Men dom är bra. Låten är bra.



Här är den, checka in!

/    a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0