Det verkar så enkelt vänner, ändå är det så obegripligt svårt

Jag har gjort allt för att försöka "komma till ro" idag. Långhelg = skönt. Men nej, icke om man hela tiden känner sig rastlös.  Vilket jag inte borde göra, eftersom jag bara har sovit knapp 11 timmar under de senaste två dygnen, vilket är extremt mycket för lite för mig. Borde sova 11 timmar per natt typ. Det känns inte som min planerade softkväll riktigt går som den ska.

Jag har sovit i soffan framför tvn (några minuter i alla fall innan jag vaknade och kände mig rastlös igen), jag har tittat på Juno, tänkte att musiken och den härliga ironin säkert skulle få mig att slappna av, men ej. Satt mest och väntade på att den skulle ta slut. Jag har tagit bort mitt nagellack och ställt fram nytt som jag ska måla på (tyvärr tog acetonet slut när jag tagit bort allt utom tre och ett halvt finger, så kom inte längre än så), jag har legat och lyssnat på Kent och stirrat upp i taket. Men inget av detta har fått mig att slappna av. Konstigt nog.

Sjukt lättirriterad idag, tror det kan ha någonting med min rastlöshet att göra, känner mig som tjejen på den där reklamen, hon som får damp på sina strumpbyxor, haha, den är så jävla rätt. Garvar varje gång! Känner igen mig så väl.
Fick damp på min lillasyster idag. Eller inte damp egentligen. Hann aldrig komma så långt innan min rastlöshet tog över. Frågade om jag fick ha tvn, och hon sa självklart nej (vilket hon alltid gör), men istället för att börja bråka och slösa bort en halvtimme av att bara stå och skrika på varandra, så gick jag fram och drog ur boxern ur tvn och tog in den på mitt rum istället. Så hon hade alltså bara tillgång till kanal 1,2 & 4.

Vilket jag senare kom på var helt onödigt, eftersom det inte hjälpte mig ett dugg egentligen, jag kunde ju fortfarande inte se på det jag ville på tv. Lät den i alla fall stå på skrivbordet i någon timma och fylla min kropp med en härlig känsla av seger. Ännu härligare blev det när jag hörde hur min lillasyster satt och kollade på nyheter (just för att trotsa mig skulle jag tro, att hon kollar på tv även fast det inte finns något att se alltså). Sen blev jag underbart glad när jag hörde hur hon stängde av tvn och gick och badade istället. Moahahah, jag vann tv-tävlingen!

Det gjorde mig så glad i själen att jag inte kämpade emot när hon kom in nån timme senare för att hämta boxern igen.

Sen har jag en väldigt seg vän som inte svarar på min promenadfråga. Vilket gör mig ännu mer rastlös. Att jag inte får ut någonting konkret ur det lilla livet. Så, ja min vän, du är otroligt jobbig just nu.

/       a   

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vad du ljuger anna!! jag hämtade ju boxern inann jag badade!! men du kanske är en sån person som har så dåligt självförtroende så att du smörar in det på nån jävla blogg??

2009-06-03 @ 15:56:56
Postat av: Anna

hahahah, lilla gullunge, jag älskar dig med eva! pusspuss!

2009-06-04 @ 13:08:29
URL: http://askalaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0