Bonfire night

Alltså jag börjar fundera på om det är möjligt att vara så kall som kag är just nu. Tror inte det. Det måste nästan vara ett skämt.

Bonfire night här ikväll, vilket betyder att det var någon gubbe 1604 (jag är bra som kommer ihåg årtalet) som skulle bomba houses of parliament, men han blev stoppad. Så därför har man den 6e november en brasa, med den här gubbe på toppen som får brännas på bål, och sen kör man hårt med fyrverkierier hela natten. OCH icke att glömma, så är det alltså tradition att det ska spöregna denna dag på året, så att man kan bli så kall som möjligt.

Nu ska jag försöka reda ut mitt trassliga hår och sen ska jag springa ut i den regniga natten och kalasa. Klackarna åker på. I alla fall till Ebba där jag ska mellanlanda. Då har jag ju ett alternativ att byta till ett par bekvämare skor om jag vill. Härligt. Ska stoppa ner en handduk när jag ändå är igång. Jag skämtar inte. Det ÖSER ner.

/         a

Kommentarer
Postat av: Carro

V for Vendetta ska handla om just detta.

2009-11-08 @ 16:13:44
Postat av: mamman

Guy Fawkes, hette han!! :-)

2009-11-09 @ 10:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0