Mmmmm

Det är inte nyttigt för mig att sitta barnvakt. Det är inte det. Det är en sjukt stor hälsorisk jag tar varje gång jag sitter barnvakt en hel kväll.

För det första så glömmer jag att äta, eftersom jag lagar mat till barnen, och försöker få dom att äta. Sen har jag fullt upp med att leka kurragömma i en timme innan det är dags för en timmes bråk innan dom äntligen går med på att gå i säng. SEN ska jag städa undan allt. Sen är klockan typ 9 och då är det för sent att laga mat. Eller jag är för lat.

Så istället så går jag och små-äter hela tiden. En chokladbit. En kaka. En banan. Ett äpple. Osv. Vilket slutar med att min mage blir besviken på mig och sväller upp till en stor ballong.

= Inte bra.

Jag ska laga mat åt mig själv samtidigt som barnen från och med nu.

/               a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0