Njuta

Jag är en riktig sucker vad det gäller havregrynsgröt. Jag äter det varje morgon. Jag har flera olika sorter att välja på, mitt egna lilla havgregryns-förråd. Jumbo oats, mini oats, cranberry mixed, apples and raisins, blueberries ja, en massa olika sorter. Det är så underbart otroligt gott. Och så kan man skiva ner en banan och ha på lite honung. Det gör pricken över i:et. 

Det jag ville komma fram till är att jag denna dag. Som så många andra dagar har ätit, havregrynsgröt till frukost framför tvn, havregrynsgröt till lunch med ebba på emporium (det säger ju allt, att dom serverar havregrynsgröt, jag menar då måste det ju vara världens bästa café), och nu när jag har stoppat i barnen deras föda så funderar jag på att göra lite havregrynsgröt till middag.

Jag har dock hört att man blir lätt dum i huvet av att inte variera sin kost. Men jag tror att jag ignorerar detta faktum.

/       a


Kommentarer
Postat av: Lisa

Anna, det är obehagligt.. Jag har gått och drömt om gröt de senaste dagarna, om på vilken fin kokbok jag skulle vilja göra med massor av varianter. Hur mysigt det är när man innan man somnar på kvällen börjar tänka på hur gott det ska bli med gröt till frukost.. Jag är helt hög på havregrynsgröt med banan och vallmofrön nu. Helt gudomligt gott att blanda i bananbitar och frön sista minuten i micron. Vi måste ha ett grötparty snart!

2009-11-25 @ 22:00:23
URL: http://www.litedaochda.blogspot.com
Postat av: mamman

Hjärtat! Du hade ett annat inlägg med rubriken "min hjärna måste likna substansen av potatismos" - det måste vara helt fel, det kan inte vara något annat än substansen av havregrynsgröt! :-)

2009-11-26 @ 13:10:12
Postat av: linda - my life, my fashion

sv: jaaaa jag kommer förbi som hastigast den 6e januari o stannar två nätter :D Hoppas du har det superbra gullis!

2009-11-27 @ 11:22:49
URL: http://llindhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0