White winter hymnal

Idag klockan två börjar julafton. Exakt klockan två. Då tänds ljusen, alla rim ska vara klara, och pyjamasen ska vara utbytt mot finkläder.

 

Innan dess är det fritt att göra lite vad man vill. Lite det man känner för.

 

Det är två timmar kvar. Mina syskon har stängt in sig på min systers rum. Ljuden skvallrar om att de bygger lego. Katten som inte får vara med sitter utanför och längtar efter sin husse. Jag sitter och funderar på varför jag inte har uppfyllt min 22 - åriga storebrors undermedvetna, innersta, önskan och köpt honom en legobyggsats i julklapp.

 

Det är två timmar kvar. Jag har lyckats ta på mig ansvaret att göra köttbullar. I år igen. Jag hatar lite att göra köttbullar.

 

Det är två timmar kvar. Vi har ingen kakao och jag ser ner på mina fingrar som med flagnande nagellack långsamt vandrar på tangenterna och tänker, jahaja, god jul, har vi något aceton?

 

 

/          a

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0