Gör mig rik

Ibland undrar jag om jag är besatt. Om jag är besatt av pengar och tanken på att vara rik. Om jag någonsin kommer finna mig i tanken på ett leva ett liv som inte innebär att jag måste bli mulitmiljonär på något sätt. Om jag någonsin kommer släppa tanken på pengar och bara slappna av och leva medans jag kan. Jag försöker. Jag gör faktiskt det. Men hela tiden kommer jag på mig själv med att drömma, jag kan sitta en hel dag och bara tänka på vad jag skulle göra om jag var rik, vad jag skulle köpa, hur jag skulle bo, vart jag skulle resa, hur jag skulle kunna köpa en massa fina presenter och skämma bort alla jag älskar precis så mycket som jag vill. Hur underbar världen skulle se ut om jag var rik. Ja, då skulle världen vara underbar. Och någonstans i min hjärna så sitter den här lilla drömmaren och väntar på att allt detta ska bli verklighet, dagen då jag får alla dessa pengar. Dagen då jag hittar sju miljoner pund på gatan, dagen då bankomaten går sönder och sprutar ut pengar, dagen då jag kommer på en uppfinning som är värld flera miljoner. Den dagen, den kommer komma, för det ingår i min livsplan. Dagen då jag blir rik. Ekonimiskt oberoende.

Ibland önskar jag bara att den kunde skynda på lite. För jag behöver den nu. Jag behöver vara rik nu.

/          a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0