This sentence I'm reading is terrific

Det är pissigt väder ute. Nästan så otillfredställande det kan bli. Blötsnö som slår som isbitar i ansiktet så fort man försöker ta sig utanför dörren. En fråga jag har ställt mig de senaste tre veckorna är: Var håller våren hus? Jag är redo att ta emot den med öppna armar vilken sekund som helst nu. Den är mycket välkommen.

Jag vill ut och springa. Och jag vill spela squash. Och jag vill vara rik och gå på Brick Lane. Tills vidare får jag alltså stänga in mig med en bok och en kopp te. Jag känner att jag matchar Holden Caulfields humör idag. Lagom melankolisk. För övrigt är jag rädd att jag missbrukar te, dessutom har jag hört att man kan få cancer i halsen om man dricker för mycket varmt, jag borde i så fall redan vara död.






Och grattis far på födelsedagen!

/    a


Kommentarer
Postat av: Ola

Tack!

2010-02-23 @ 22:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0