2010

Nytt år. Nya tag. Det är dubbelt så mycket folk som trängs på gymmet, har lagt ut en förmögenhet, nu ska jag komma igång och träna! svettas runt som grisar och känner sig otroligt hurtiga, i några veckor. Sen försvinner glöden. Men det var ju inte kul, och titta, jag har faktiskt gått ner några kilo! Jättebra!

-
Ja. Jättebra. Bra kämpat. Jag har aldrig förstått mig på nyårslöften. Varför ska jag vara duktig och träna första delen av halvåret, när jag kan vara duktig att träna hela tiden? Jämt?... För egentligen så existerar ju inte år. Eller månader, eller veckor heller för den delen. Det är ju någonting som vi har hittat på, i hopp om att få lite bättre koll på världen, för att kunna planera, för att planera ger trygghet. Men det finns inte. Inte egentligen. Egentligen finns bara dagar.

Det är precis som vanligt, 2010 alltså, snön ligger fortfarande kvar lika tjockt, min finne i pannan från förra året stirrar fortfarande tillbaka på mig genom spegeln, 2010, så du trodde att det skulle bli annorlunda, ske en förändring? retar den mig.

- Nej. Det trodde jag väl egentligen inte. Det är fortfarande samma tid. Bara en ny siffra i slutet, för att kunna räkna, för att kunna planera. Men det är ingen skillnad.

Jag har nyårslöften i alla fall. För även om jag hatar att planera så gillar jag nya år. För det ger nya tag.

/      a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0