Everyone gets a star

Idag är en bra dag. Jag har lyckats springa relativt vackert en halvmil utan att mitt högra ben har fått för sig att svika mig. Det otrevliga smattrandet mot rutan som jag vaknade till imorse har bytts ut till fågelkvitter och en varm sol som tappert kämpar sig igenom de elaka molnen. Jag är fri från barnsnor och fingerfärger resten av dagen, och yogapasset som jag sorgligt nog missade imorse har fått den fina idén att ge mig en ny chans ikväll, som jag inte tänker missa.

Inte nog med det så är det nu bara 10 dagar kvar tills Gunilla tar sina vingar och flyger hit till mig. 18 dagar kvar tills jag, tro det eller ej, ska till Alperna och ramla runt i stup med fötterna fastspända på en smal avlång bräda. 72 dagar kvar tills pappa och syster sprattlar sig hit. Och jag räknar med att det är ca 40 dagar kvar tills man utan att frysa ihjäl kan vandra omkring utan jacka och titta på blommiga träd, ett annat ord för detta är vår.

- Och, imorgon blir även min kära moder ett år äldre!

Denna glädje delar jag med en kopp te, vindruvor, Albert Hammond Jr, en gnällig katt och studera.nu, snart ska även ett bad få infinna sig.


/         a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0