Here comes a delivery

Såhär går det till när jag ska spara pengar:

1. För det första så köper jag inga kläder - Jättebra tycker jag, där sparar jag massor.
2. För det andra så försöker jag gå så mycket som möjligt - slipper betala på mitt oyster, också väldigt bra.
3. För det tredje så försöker jag tillbringa så mycket timmar på gymmet som möjligt, för att inte ha så mycket tid över till att göra annat innan jag börjar jobba alltså.
4. För det fjärde... ja. Inte för det fjärde. För det fjärde köper jag kaffe istället för kläder, mycket.
5. För det femte råkar jag köpa lite skivor istället.
6. För det sjätte så råkar jag bara äta ute tre dagar i rad.
7. För det sjunde, så oj, då var alla pengar slut...


Hm... Vad hände där? Jag som skulle spara ihop en massor så jag har råd att shoppa som en halv galning nu i helgen... Man kan shoppa som en halv galning med 15 pund. Det går. Tre skivor! Tjoho!

Och vad har jag gjort med pengarna? Just det. Ätit upp dom. Idag räknade jag och Ebba ut att på de senaste tre dagarna har vi ätit upp 50 pund. Inte okej. Och vad har vi köpt? Inte ens mycket. Kaffe, te, lite sallad, sushi, typ. 50 pund! Jag hade kunnat ha två nya plagg i min garderob istället!! Galet. Fast... det är ju himla mysigt att ha råd att bara flyta runt och hoppa in på ett café när man känner sig hungrig istället för att packa med sig frukt i väskan när man hoppar ut i världen med hela sin lön i form av en tröja - fast det är ju en himla tjusnig i sig det med. Varannan vecka. Så får det bli.

Nu har jag laddat min kamera i alla fall. Det hjälpte in så mycket, jag hade förväntat mig att ha flera tusen bilder att ladda upp, istället ligger det fem små bilder på kameraminnet och väntar på att bli granskade, inte mycket att granska kan jag säga så dom får dessvärre ligga kvar där, tills vidare.

/            a

Kommentarer
Postat av: eva

du e typ som jag!!<3

2010-01-21 @ 20:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0