Jaha...

Och nu då? Vad händer nu då?

Jul - check.
Nyår - check.
2010 - check.

Nu har jag sex dagars ledighet. Sex dagar att göra vadå? Det har varit så mycket ända sen jag kom hem, full rulle i en vecka, nu har jag helt plötsligt ingenting att göra. Förutom att flyta runt. Lalla runt på stan med mina fyra och femtio och fönstershoppa, dricka silverte med vänner på café, för er som inte vet vad silverte är så är det alltså bara varmt vatten - gratis, bygga en snögubbe, skriva en bok, åka skidor. Ja. Det finns massor jag kan göra. Men på ett sätt så börjar jag längta tillbaka, längta tillbaka till allt liv, staden som aldrig sover, att hålla mig sysselsatt och inte kunna tänka i så långa banor. Leva. Inte drömma mig bort.

Jag älskar Sverige och jag älskar min lilla stad och alla underbara vänner. Men jag förstår ju nu varför jag ville härifrån. Det blir på något sätt för mycket fritid. På ett konstigt sätt. Det är inte alls som fritiden i England. För fritiden där blir aldrig till ledighet. Trots allt så bor jag ju på mitt jobb. Vilket är en väldigt onaturlig sits i sig. Men jag lever där. Jag drömmer mig inte bort. Inte på samma sätt.

/       a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0