Vad gjorde jag sådär för?

Vad har jag gjort nu då? Jag ser mig själv sitta och fylla i ansökningar om ett jobb i St Tropez. Varför? Ingen aning. Två dagar senare får jag ett telefonsamtal och plötsligt ska jag infinna mig på intervju, jag menar, jag skulle ju bara söka lite för att hålla alla dörrar öppna. Jag ska alltid hålla alla dörrar öppna. Jag har något problem med vilka dörrar jag håller öppna och vilka jag håller stängda. Dörrar som borde vara öppna är stängda och dörrar som borde vara lagom öppna har jag monterat av dörren och har bara ett stort hål där allt kan flyga fram och tillbaka. Finns det inget mellanläge?

Ah. Jaha, men vad vill jag då? Vill jag flytta? Aj. Jag som för en gångs skulle hade ganska stor koll på vad jag skulle ta mig till härnäst, flytta tillbaka till Sverige, plugga, enkelt. Nu då? Varför har jag en intervju?! Jag vet ju inte ens om jag vill. Jävla dörr som ramlat av, stäng dig! Fast jag vill nog. Lite. Och lite inte.

Ah.

/     a

Kommentarer
Postat av: mamman

Jodå, du vill allt. Fast du önskar att du inte ville och att du vore lite mer präktig. Glöm det, du hinner nog var präktig senare i livet. Vid 57 års ålder eller nåt. Klart livet ska vara kul och spännande när man är 19!!! Kramar

2010-05-26 @ 08:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0