The unknown fashion

Min kropp har startat en ny trend. En trend som går ut på att sova så lite som möjligt. Helst inte sova över huvudtaget. Allra helst vill den att man bemöter vardagen med en sprängande huvudvärk. Att man yr av trötthet lägger nycklarna i kylskåpet och glömmer dra ner trosorna när man ska kissa. Då är min kropp riktigt nöjd och trenden är spikad.

Min trend är väldigt lärorik. För det första får man lära sig hur långt ett dygn verkligen är. Och det är väldigt långt. Väldigt långt. Nästan längre än man tror. Dessutom får man lära sig ungefär när alla människor sover. Det är vid tretiden för er som inte visste det. I alla fall i denna stad. Och sist men inte minst, man får lära sig hur länge man står ut innan man går in i väggen och börjar knapra piller för att gå emot min modemedvetna kropp och bryta trenden.

Ett annat plus att följa mitt mode är att man inte behöver sminka sig. Istället för att vakna blek varje morgon och fräscha till sig med lite vackra skuggor så släpar man sig ut ur huset med redan väl markerade ögon som sotat sig helt själv. En vacker svart beläggning under ögonen som skvallrar om hur otroligt modemedveten man är. Här kommer flickan som har koll.

Nu ska jag återgå till att ligga och stirra rätt upp i taket och räkna hur många bilar som åker förbi. Det är väldigt tyst nu. Om fyra timmar är det dags att gå upp. Jag skulle kunna förbereda min frukost.

Åh. Ack så modemedveten jag är!

/            a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0