Just a little bit

Jag är en ganska kass person. Mitt immunförsvar är nog lika med noll, jag har många gånger faktiskt tvivlat på om jag ens äger något immunförsvar, eller om alla immungener hoppade på min storebror och sen liksom behövde återhämta sig under en så pass lång tid att det inte fanns några kvar att stoppa in i min lilla fosterkropp två år senare. Jag blev liksom överhoppad vad det gäller immunförsvar.

Låt oss säga att det går ett normalt förkylningsvirus. Ni vet. Folk snorar och äcklar sig i allmänhet. När då jag vandrar runt i denna värld av snorande människor är det som att min kropp inte riktigt kan bestämma sig för vilken av alla virus den ska välja.

Kanske den trötta damen i kassan som nyser på de skrynkliga sedlarna hon ger tillbaka i växel? Kanske den trevliga läraren som torkar snor på högerhanden och sedan artigt trycker min hand i en hälsning? Kanske den glada kompisen som tar en slafsig klunk av fanta och sedan bjuder mig?

Nej. När det gäller virus är min kropp väldigt girig. Tänker nästan bara på sig själv. Vill ta åt sig alla virus som kretsar kring den på samma gång så det inte blir något över till någon annan. Och så blir det. Medan då andra människor med halvnormala immunsystem snorar runt i vardagen och sköter sina sysslor så går min kropp all in. Satsar allt. Varför inte slänga på lite lunginflammation? Det gör vi. Och sen! Sen toppar vi det med ögoninflammation! Ja, gud! Vilken idé! Men du... nu finns det nästan inga virus kvar i kroppen, på med lite halsfluss! Tjoho!

Mitt icke - existerande immunförsvar lever livet och jag får det dubbelt så jobbigt att: Gå upp på morgonen, dansa järnet på nätterna, inte hosta frenetiskt på föreläsningarna, inte knarka sönder mig med astmamedicin, inte ramla ihop av utmattning av att gå i en uppförsbacke, tvinga mig själv att sova när jag inte vill och så vidare.

Jag funderar på om man skulle kunna operera in nått litet plåtlager innanför skinnet. Som liksom stoppar alla virus från att böka sig igenom de små hålen i hårsäckarna, för tro mig, det finns virus som hoppar in i hårsäckarna! Det enda problemet med ett plåtlager är ju att man aldrig skulle kunna komma förbi säkerhetskontrollen på flygplatser. Men är man ändå igång kan man ju operera in lite inbyggda vingar och flyga själv också. En ganska fin idé.

Värt att klura på.

/         a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0