Jag går på samma gator tills dom vänder

Och jag frågar mig själv: Anna, var har du gjort av din skrivlust?

Tystnaden talar för sig själv. Men skrivlusten finns där, långt ingrötad bland organ och tentaplugg, tickar på som en tidsinställd bomb. Snart smäller den. Jag vet det. Den bara avvaktar.

Pinsamt nog måste jag ändå erkänna, dess oväntade försvinnande gör mig orolig, bildar en rund liten ångesttumör i magen. En ångesttumör som väntar på att sprängas. Leta sig ut i fingertopparna och dansa över tangenterna. Den kommer snart. Snart.

När som helst nu.

/ a

Kommentarer
Postat av: mamman

Den vilar sig i form.....växer ut lite nya grenar, smälter intryck och tar en ny skepnad....kan bli väldigt spännande!

2011-03-07 @ 08:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0