Tillsammans är man mindre ensam

Anna Gavalda.

Jag tänker låta namnet tala för sig själv. Jag tänker inte gå in på hur hon snurrar igång skrivarblodet i kroppen och får mig att skriva tio a4 utan att blinka. Jag tänker inte gå in på hur mycket hon får mig att vilja ta mitt pick och pack, flytta in i en skitig etta mitt i Paris, omringad av avgaser och baguetter, slå upp datorn och inte göra annat än att lyssna på alldeles för hög musik och låta inspirationen gå på högvarv. Inte göra annat än att skapa.

Jag tänker låta namnet tala för sig själv.

Men någon gång ska jag bo i Paris. Jag ska.

Jag lovar.

/          a


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Anna, jag måste bara få säga, du skriver så underbart.

2011-04-03 @ 15:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0