What if

Jo, men här sitter jag och utstrålar entusiasm och inspiration från mitt inre, mina porer riktigt pumpar ut intelligenta meningsbyggnader och fyndiga argument i små, små, svettbollar som bara är att plocka från kroppen.

 

Pump, pump, pump.

 

Tack. Tack. Tack.

 

Svettbollar fyllda med tankar som bara är att trycka in i det tomma dokumenten, som för övrigt inte alls förmedlar någon stress, där det så vitt och vackert lyser med sitt bisarra behov av uppmärksamhet.

 

Jo, men här sitter jag, lugn och fin. Realistisk och ansvarstagande. Planerande och saklig.

Här sitter jag och leker duktig student.

 

Och jag stör mig inte alls på de harklingar och nysningar som pågår vid bordet bredvid mig. För jag är fokuserad. Intelligent. Duktig och student.

 

Precis så som man ska vara.

 

/           a



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0